Ik pakte steeds vaker de trein
Zelfs dat had nadelen. Waar ik woon kan ik geen parkeervergunning aanvragen. Een garage huren kost al gauw 200 euro per maand. Dat zag ik niet zitten. Dus parkeerde ik mijn auto op de meest dichtbij zijnde plek waar ik gratis kon parkeren. Op 15 minuten fietsen. En dat terwijl ik vlakbij een groot station woon en dus in een wip en een sprong in de trein zit. Uiteindelijk pakte ik ook privé vaker de trein dan de auto.
Keuze vanuit het nieuwe mobiliteitsbeleid
Dus toen het nieuwe mobiliteitsbeleid bij Nautus op 1 januari in werking trad, koos ik ervoor om mijn auto in te leveren. In ruil hiervoor krijg ik een bedrag om zelf in mijn mobiliteit te voorzien. Dit is een van de opties die nu aan medewerkers wordt geboden. Hiernaast kun je de auto houden en met de businesscard naar de opdracht. Bovendien is er meer keuze in hybride of elektrisch rijden. Zo krijgen wij keuze in hoe we onze mobiliteit in willen vullen en hopen we duurzaamheid nog meer te waarborgen!
Benieuwd hoe bereikbaar Nederland is met het OV
Het inleveren van mijn auto voelde alsof ik iets in mijn vrijheid verloren had en tegelijkertijd als een last van mijn schouders. Inmiddels ben ik een maand verder en sta ik volledig achter mijn keuze. Mijn geweten knaagt niet meer.
Maar op dit moment heb ik een opdracht voor de gemeente Amsterdam. Dit is voor mij goed bereikbaar met het OV. Ik ben benieuwd of ik nog steeds achter mijn keuze sta als ik een opdracht krijg bij een gemeente die slecht bereikbaar is met het OV.
Over zes maanden geef ik een update over hoe het gaat. Ben ik dan nog steeds blij met mijn keuze?